Köpvillkor

Villkor och information

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Kamillas Design
Kamilla Svanlund
Kläppevägen 5
831 42 Östersund

Innehar F-skatt

Organisationsnummer: SE861208850301
Telefonnummer: 0738372018
E-postadress: hej@kamillasdesign.se

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. All betalning sker i förskott.
Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Betalningsmedel som godkänns:
Klarna - kort, delbetalning, faktura
Stripe - kort

Betalning via Klarna utgår från deras villkor.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:
DHL eller Postnord

Leverans inom 30 dagar till närmsta utlämningsställe eller till brevlåda.

Oftast gäller dock 7 dagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel.
Paket skickas under MÅNDAGAR, stopp för försändelser som ska skickas nästkommande måndag är 22:00 på söndagen innan, efter det kan jag inte garantera att paketen hinner packas innan dess.

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Kostnad för frakten är baserad på varans vikt kombinerat med hur skrymmande varan är.

0-100 gram 30 kronor med postnord
101-500 gram 55 kronor med postnord
0-oändlighet 85 kronor med DHL.

Förhandsbeställningar och lagervaror samfraktas när förhandsbeställningarna är inkommen i lager.
Önskas två leveranser så köp produkterna separat.

Frakttider kan vara längre vid omfattande reor.

Ej Uthämtade paket
Paket som ej hämtas hos Servicepoint/postombud och går i retur och därmed måste skickas igen debiteras med 200 SEK.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Observera att öppet köp inte gäller på specialproducerade produkter så som sydda plagg, klippt tyg eller digitala produkter.
På alla tyger kan du beställa tygprover kostnadsfritt.

Returer skickas till:
Kamilla Svanlund
Kläppevägen 5
831 42 Östersund

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

I samband med din beställning godkänner du att jag på Kamillas Design lagrar dina uppgifter för att fullfölja mina åtaganden gentemot dig som kund. Inga uppgifter lämnas ut och du har enligt personuppgiftslagen/GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.